TECHNIEKWEDSTRIJD 2024

Techniekwedstrijd voor basisscholen uit Maas en Waal: 'Ontwerp en bouw je eigen verticaal transportsysteem in een bijpassende omgeving.'

Al geruime tijd wordt er voor de scholen in het Land van Maas en Waal een Techniekwedstrijd georganiseerd. Dit werd gedaan door het project “Toekomstpad” uit Geldermalsen. De reden van het organiseren van deze wedstrijd was dat er steeds minder leerlingen in de technische studierichtingen kwamen en bedrijven problemen kregen bij het aantrekken van goed opgeleid personeel. De drijfveer was vooral wat te doen aan het imagoprobleem van het techniekonderwijs.

Kijkend naar de huidige situatie in het Land van Maas en Waal constateren we dat deze situatie nog steeds hetzelfde is. We zijn echter van mening dat de bedrijven in het Land van Maas en Waal zelf deze Techniekwedstrijd zouden moeten organiseren. Temeer ook dat zij zelf nieuwe technisch personeel nodig hebben.

In 2023 hebben de Vrienden van Techniek Maas en Waal het initiatief gestart om voor deze regio ook een eigen Techniekwedstrijd te organiseren. Vanwege de jarenlange ervaring met het organiseren van deze wedstrijd is er contact opgenomen met de organisatie van het project ‘Toekomstpad” in Geldermalsen. Zij zullen vooral het eerste jaar op de achtergronden helpen en adviseren.

Het is de ambitie van de Vrienden van de Techniek dat alle scholen in het Land van Maas en Waal op den duur meedoen aan deze jaarlijkse Techniekwedstrijd. Op deze wijze hopen zij een positieve bijdrage te brengen aan het aanbod van technisch personeel in de regio.

Samen met Groeisaam Primair Onderwijs en het Pax Christi College wordt de wedstrijd vormgegeven.

Wil je meer weten over deze wedstrijd? Kijk dan op https://www.techniekwedstrijd-maasenwaal.nl/

Wat leuk! Ik wil dit bericht delen!

19 mrt., 2024
Bron: De Maas & Waler
08 feb., 2024
29 februari open avond en 9 maart open dag bij de PAX! Kom jij ook?
26 okt., 2023
De vierde Techniekdag Maas & Waal - Een inspirerend event voor jonge ontdekkers!
13 jun., 2023
SAMENWERKEN AAN DE TOEKOMST VAN TECHNIEK
02 mrt., 2023
WELK BEROEP IS ECHT IETS VOOR JOU?
23 feb., 2023
HET OMBOUWEN VAN EEN TANKER
14 feb., 2023
8 FEBRUARI BEROEPENMARKT PAX VMBO IN DRUTEN
08 dec., 2022
Verbinding techniekonderwijs, ondernemers en overheid
08 dec., 2022
“Ik ben nu omgeschoold tot timmerman. Ik had nooit verwacht dat ik het zo leuk zou vinden!”
21 nov., 2022
Ben je nét een filmpje aan het kijken...